Ja niin saapui se päivä. Muistan parikymppisenä ajatelleeni, että iho on siisti ja pysyy niin helposti kunnossa. En tarvinnut edes meikkiä, ripsiväriä ja silmienrajauskynää lukuunottamatta. En kyllä vieläkään käytä muuta, paitsi juhlissa ja illanvietoissa. Ripsari riittää kauppareissuille. 

Eilen sitten hampaita ja naamaa kun pesin ennen nukkumaanmenoa, aloin katsella tarkemmin. Siellä ne perkeleet lymyilivät. Silmänympärillä. Huoh. Olin aikaisemminkin ollut näkevinäni jotain, mutta sinnikkäästi työnsin ajatusta taka-alalle. Eihän mulla nyt vielä. Kyllä mulla nyt vaan vielä. 

Tänään perehdyin sitten asiaan tarkemmin. Google sai kyytiä. "Kolmekymppisen ihonhoito". Se on kuulkaa sillä lailla, että silmänympärysiho ja huulet ikääntyvät ensimmäisinä. Iho tarvitsee A-vitamiinia, eli retinolia. On tullut aika anti-aging-tuotteille. Tupla-huoh. Ja huulet tarvitsevat kuorintaa ja öljyä. 

Tilaukseen lähti sitten Dermosililta kasa ryppyrasvaa. Suosittelevat kuulemma yövoiteita, joissa tuota A-vitamiinia on. Tulossa on nyt sitten yövoide, huultenkuorintavoide, kasvojen kuorintavoide ja sen sellaista. Kookosöljyä ajattelin sipaista huuliin yön ajaksi. Nyt laitetaan nassu kuntoon! Ha. Kaivoin myös kaapista Lumenen C-vitamiinivoiteen, joka on lymyillyt sielä käyttämättömänä jo tovin. Nivean perusrasva saa painua kaapin perälle anti-aging tuotteiden tieltä. On tämä. 

Ryppyjen masentaman aamupäivän käänsin kuitenkin voitoksi testaamalla uutta kellomekkoa, jonka tilasin briteistä tuleviin ystävien häihin. Mä olen niin rakastunut. Väri on räikeä oranssi ja vyö tummanvioletti. 

kellomekko.jpgkellomekko2.jpg

Kauniit ja istuvat vaatteet tekee ihmeitä. Läskillekin. :D 

Mulla on vaan kellomekoissa se huonopuoli, että kun olen niin lyhyt ja mekon helma jää usein liian pitkäksi. En yleensä jaksa alkaa mihinkään lyhennysrumbaan, kun en omaa käsityötaitoja. Ja tuttuja en viitsisi vaivata. Lyhentämällä mekkoa saisi vaan enemmän ilmavuutta ja alla olevalle tyllille kantavuutta. 

Seuraavaksi pitäisi sitten vissiin alkaa valmistaa lounasta. Taas niin kauan kuin riiviö nukkuu päiväunia. Tänään lounaalla olisi vuorossa jotain jauhelihasta. Päivällisellä täytyy syödä tofua. Se on majailllut jääkaapissa nyt sen verran kauan, että kohta se lähtee kävelemään.